Encomenda de volta a HK
-
- membro
- Mensagens: 62
- Registrado em: Seg Fev 27, 2012 10:58 am
- Localização: Itaguaí - Rio de Janeiro
[quote:54c625c6e1="henderson"]Rodolfo, eu não entendo o motivo do desespero.
Quando se compra qualquer coisa no exterior você precisa ter de sobra uma coisa: PACIÊNCIA.
Você quer pagar muito menos em um produto, mas tem que pagar o preço da espera, não tem jeito.
Problemas acontecem, até em encomendas vindas do Brasil. Vindas de fora, o problema se agrava.
Da mesma forma que os produtos param na aduana aqui, devem ficar parados lá, não tem jeito.
Você tem que esperar a HK receber o produto.
Se você está com tanta pressa, compre novamente.
Quando a HK receber seu produto, peça pra eles te devolverem o valor do produto em créditos e você usa eles na próxima compra.
Converse com eles antes sobre isso. Provavelmente é o que vão fazer mesmo, te dar os créditos e pedir pra você comprar de novo e pagar outro frete.[/quote:54c625c6e1]
Obrigado pelo caminho, eu sei que tenho de esperar mais é porq a situação é atípica, provavelmente a minha encomenda ta na fiscalização aduaneira de Singapura, acho que vou proceder da maneira que você falou, vou comprar novamente e depois pedir para que eles me deem créditos de compras na hk!!!
Quando se compra qualquer coisa no exterior você precisa ter de sobra uma coisa: PACIÊNCIA.
Você quer pagar muito menos em um produto, mas tem que pagar o preço da espera, não tem jeito.
Problemas acontecem, até em encomendas vindas do Brasil. Vindas de fora, o problema se agrava.
Da mesma forma que os produtos param na aduana aqui, devem ficar parados lá, não tem jeito.
Você tem que esperar a HK receber o produto.
Se você está com tanta pressa, compre novamente.
Quando a HK receber seu produto, peça pra eles te devolverem o valor do produto em créditos e você usa eles na próxima compra.
Converse com eles antes sobre isso. Provavelmente é o que vão fazer mesmo, te dar os créditos e pedir pra você comprar de novo e pagar outro frete.[/quote:54c625c6e1]
Obrigado pelo caminho, eu sei que tenho de esperar mais é porq a situação é atípica, provavelmente a minha encomenda ta na fiscalização aduaneira de Singapura, acho que vou proceder da maneira que você falou, vou comprar novamente e depois pedir para que eles me deem créditos de compras na hk!!!
V 911, Turnigy 9X (Chegando) Cessna Skylane 182 (Kit Mauri-Montando). "O homem há de voar." - Alberto Santos Dumont.
-
- membro
- Mensagens: 62
- Registrado em: Seg Fev 27, 2012 10:58 am
- Localização: Itaguaí - Rio de Janeiro
Galera, acho q Hk ta de brincadeira comigo, só pode, olha a msg que eu mandei pra eles e olha oq os caras me responderam !!!
Items bought back to Hk
Rodolfo
Apr 03 05:18
My request (2005969698) was sent to the address with the number of missing court, and there my order is coming back to HK, only that my order is in customs supervision sigapura a month ago. I want to HK return me the value of my purchase credits so you can earn credits and add some products for my products come to me, already has 3 months to my order, I can not stand waiting. Please, I want the products, since a long time ago that I paid, I can not stand to wait just want the credits so you can add more products and you can send my encomanda correctly. Please do not expect to take it anymore!
Comments
Thomas
HKCS
Hi Rodolfo ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We are sorry to learn that items are missing from your order. Our warehouse utilizes barcode id, product scanning, RFID security, final item counting and parcel weight recording to ensure each order is full and correct. We take our shipping and dispatch accuracy very seriously. If you have received a parcel that is incorrect or incomplete, you are required to do the following within 48hrs of receiving the parcel;
1) DO NOT throw away any of the packaging or product materials. Keep the entire package 100% as you received it.
2) Weigh your parcel and its contents. You can use a kitchen scale for this. It must be accurate to 5g.
3) Photograph the parcel and its contents. The photo must show products, parcel and packing materials clearly.
4) Please provide the following information;
Order ID:
Parcel Weight:
Problem with order:
Attach photos of the parcel and contents, as stipulated above.
Please understand that these supporting information is essential for us to follow up your case.
Never accept a parcel that is crushed, damaged or has been left open, possibly allowing contents to fall out.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Thomas
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
http://www.facebook.com/HobbyKing
www.twitter.com/hobbykinglive
April 06, 2013 12:06
Rodolfo
Friend, after nearly a week my question was answered.
I said that the HK sent my order to address the number of missing block where my house is, ai Brazilian delivery service not delivered the product, and he voutou for the HK warehouse, just that it's been 4 months that there already paid and have not received anything, I can not stand waiting.
I want to look my HK encomanda to know where she's at because she is already tracking cigapura since April 8, 2013. I want you to take a stand on this, with credits in the HK site, or resubmit my encomanda, since the error was sent to the HK encomanda that the number of missing court.
I can not stand to wait, Jao are 4 months of waiting and still not know when I will receive.
My request is 2005969698 and my tracking code is RQ157584465SG.
Please attention to my request.
April 07, 2013 01:45
Items bought back to Hk
Rodolfo
Apr 03 05:18
My request (2005969698) was sent to the address with the number of missing court, and there my order is coming back to HK, only that my order is in customs supervision sigapura a month ago. I want to HK return me the value of my purchase credits so you can earn credits and add some products for my products come to me, already has 3 months to my order, I can not stand waiting. Please, I want the products, since a long time ago that I paid, I can not stand to wait just want the credits so you can add more products and you can send my encomanda correctly. Please do not expect to take it anymore!
Comments
Thomas
HKCS
Hi Rodolfo ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We are sorry to learn that items are missing from your order. Our warehouse utilizes barcode id, product scanning, RFID security, final item counting and parcel weight recording to ensure each order is full and correct. We take our shipping and dispatch accuracy very seriously. If you have received a parcel that is incorrect or incomplete, you are required to do the following within 48hrs of receiving the parcel;
1) DO NOT throw away any of the packaging or product materials. Keep the entire package 100% as you received it.
2) Weigh your parcel and its contents. You can use a kitchen scale for this. It must be accurate to 5g.
3) Photograph the parcel and its contents. The photo must show products, parcel and packing materials clearly.
4) Please provide the following information;
Order ID:
Parcel Weight:
Problem with order:
Attach photos of the parcel and contents, as stipulated above.
Please understand that these supporting information is essential for us to follow up your case.
Never accept a parcel that is crushed, damaged or has been left open, possibly allowing contents to fall out.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Regards.
Thomas
HobbyKing Support Team
Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
http://www.facebook.com/HobbyKing
www.twitter.com/hobbykinglive
April 06, 2013 12:06
Rodolfo
Friend, after nearly a week my question was answered.
I said that the HK sent my order to address the number of missing block where my house is, ai Brazilian delivery service not delivered the product, and he voutou for the HK warehouse, just that it's been 4 months that there already paid and have not received anything, I can not stand waiting.
I want to look my HK encomanda to know where she's at because she is already tracking cigapura since April 8, 2013. I want you to take a stand on this, with credits in the HK site, or resubmit my encomanda, since the error was sent to the HK encomanda that the number of missing court.
I can not stand to wait, Jao are 4 months of waiting and still not know when I will receive.
My request is 2005969698 and my tracking code is RQ157584465SG.
Please attention to my request.
April 07, 2013 01:45
-
- membro
- Mensagens: 62
- Registrado em: Seg Fev 27, 2012 10:58 am
- Localização: Itaguaí - Rio de Janeiro
- ianobre
- membro
- Mensagens: 548
- Registrado em: Ter Dez 18, 2007 12:06 am
- Localização: Sao Paulo
- Contato:
Aqui em SP ja tive alguns problemas parecidos, toda vez eu liguei no correio e consegui resolver, mas não pode deixar o pacote sair da agência de entrega.
Por isto que eu recomendo MUITO que usem o Muambator para acompanhar os pacotes. Assim vc sabe cada passo e não perde estes preciosos minutos que podem definir ou não a entrega do pacote.
Já foi falado muito aqui no fórum, mas fica o link para quem não conhece.
www.muambator.com.br
Por isto que eu recomendo MUITO que usem o Muambator para acompanhar os pacotes. Assim vc sabe cada passo e não perde estes preciosos minutos que podem definir ou não a entrega do pacote.
Já foi falado muito aqui no fórum, mas fica o link para quem não conhece.
www.muambator.com.br
-
- membro
- Mensagens: 62
- Registrado em: Seg Fev 27, 2012 10:58 am
- Localização: Itaguaí - Rio de Janeiro
Galera o meu problema se arrasta, não aguento mais esperar por essa enomenda, comprei novamente os produtos, já chegaram e essa encomenda não chega de jeito nenhum, e agora que eu entrei no chat com a hk, a pessoa que me atendeu desligou na minha cara, toda vez eles pedem 2 ou 3 semanas, e nada, já tem quase 2 meses q a minha encomanda já está com o mesmo status, não sei o que fazer, posso colocar a HK na justiça? Como funciona isso ? Alguem pode me ajudar?
-
- membro
- Mensagens: 62
- Registrado em: Seg Fev 27, 2012 10:58 am
- Localização: Itaguaí - Rio de Janeiro
[quote:66b4ad2508="Abib"]Relaxa.. e espere.. é a única coisa que lhe resta a fazer..
Quanto mais você bater boca com aqueles que podem te ajudar (HK no caso) pior para você.
Tive pacote que ficou 4 meses no mesmo status.. mas chegou.[/quote:66b4ad2508]
Eu acho q vou me conformar em ter perdido essa grana e ai quando menos esperar vai sair do status que está kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk só assim mesmo
Quanto mais você bater boca com aqueles que podem te ajudar (HK no caso) pior para você.
Tive pacote que ficou 4 meses no mesmo status.. mas chegou.[/quote:66b4ad2508]
Eu acho q vou me conformar em ter perdido essa grana e ai quando menos esperar vai sair do status que está kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk só assim mesmo
V 911, Turnigy 9X (Chegando) Cessna Skylane 182 (Kit Mauri-Montando). "O homem há de voar." - Alberto Santos Dumont.