Novo produto da Castle Cremations

Espaço dedicado aos amantes desta modalidade de voo, divida suas experiencias/ideias com outros colegas!

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Euripedes
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Mensagem por Euripedes »

....
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cssmlinux
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Mensagem por cssmlinux »

Boa sorte Euripedes!!!!!!
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Turra
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Mensagem por Turra »

[quote:3866e5fb14="diegostf"][quote:3866e5fb14="Turra"]Olá pessoal.

Em meados de Setembro do ano passado, perdi meu heli no primeiro voo após trocar o Esc original Align por um Ice 100, além der ter 2 dedos queimados ao tentar desliga-lo e apagar o fogo.
Em seguida em outro heli o HV85 (usando 6S) travou no modo de segurança). Fiquei enrolando para mandar para lá, em fervereiro resolvi enviar os 2 para a Castle Creation, chegaram em 28 de fevereiro (segundo o rastreamento da USPS). Deixei passar alguns dias e mandei email para ter alguma notícia, apenas ontem depois de 34 dias retornaram o email querendo NF e + US 140,00 caso não tivesse a NF para reparo dos 2 ESCs.
NF não tenho, comprei de um colega aqui do forum, e era Okm lacradinho, não vou pertuba-lo para procura-la se é que ele tem.
Acho isso um absurdo e uma tremenda falta de respeito ao consumidor, haja vista que é de conhecimento global que estes produtos vem apresentando defeitos e causando prejuízos aos nossos bolsos além da desagradável frustração de perder o modelo.
Se fosse um produto barato sem marca x..ling, mas não é, compramos pela segurança, pagamos caro para ter segurança e satisfação.
Retornarei o email para eles, e vamos ver qual será a resposta, pois me recuso a pagar qualquer centavo que seja, basta os prejuízos acumulados até o momento e + o envio de R$ 50,00 e ainda o risco de ser taxado no retorno ou a dor de cabeça de ter que ir explicar para o Fisco que é um retorno de garantia.

Turra[/quote:3866e5fb14]



Eu tenho uma de 80A HV. Ainda não queimou, mas não compraria outra ESC dessa marca.
Se eu comprar um TREX 700, vendo a ESC do KIT e coloco de outra marca, sem duvida.[/quote:3866e5fb14]

Então se eu coseguir resolver o problema, pois não arrisco mais, nem se for versão V3, XR3 ou outra qualquer.
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cssmlinux
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Mensagem por cssmlinux »

[quote:d31ff39b9b="Turra"][quote:d31ff39b9b="diegostf"][quote:d31ff39b9b="Turra"]Olá pessoal.

Em meados de Setembro do ano passado, perdi meu heli no primeiro voo após trocar o Esc original Align por um Ice 100, além der ter 2 dedos queimados ao tentar desliga-lo e apagar o fogo.
Em seguida em outro heli o HV85 (usando 6S) travou no modo de segurança). Fiquei enrolando para mandar para lá, em fervereiro resolvi enviar os 2 para a Castle Creation, chegaram em 28 de fevereiro (segundo o rastreamento da USPS). Deixei passar alguns dias e mandei email para ter alguma notícia, apenas ontem depois de 34 dias retornaram o email querendo NF e + US 140,00 caso não tivesse a NF para reparo dos 2 ESCs.
NF não tenho, comprei de um colega aqui do forum, e era Okm lacradinho, não vou pertuba-lo para procura-la se é que ele tem.
Acho isso um absurdo e uma tremenda falta de respeito ao consumidor, haja vista que é de conhecimento global que estes produtos vem apresentando defeitos e causando prejuízos aos nossos bolsos além da desagradável frustração de perder o modelo.
Se fosse um produto barato sem marca x..ling, mas não é, compramos pela segurança, pagamos caro para ter segurança e satisfação.
Retornarei o email para eles, e vamos ver qual será a resposta, pois me recuso a pagar qualquer centavo que seja, basta os prejuízos acumulados até o momento e + o envio de R$ 50,00 e ainda o risco de ser taxado no retorno ou a dor de cabeça de ter que ir explicar para o Fisco que é um retorno de garantia.

Turra[/quote:d31ff39b9b]



Eu tenho uma de 80A HV. Ainda não queimou, mas não compraria outra ESC dessa marca.
Se eu comprar um TREX 700, vendo a ESC do KIT e coloco de outra marca, sem duvida.[/quote:d31ff39b9b]

Então se eu coseguir resolver o problema, pois não arrisco mais, nem se for versão V3, XR3 ou outra qualquer.[/quote:d31ff39b9b]
o amigo que voa comigo mandou pro recall 2 120, eles mandaram dps de 45 dias 1 de volta novo pra ele, e agora pediram mais 30 dias pra mandarem outro...mas nao teve taxa e nem nada nao..........
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Márcio Minervino
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Mensagem por Márcio Minervino »

Galera tirando a possibilidade do esc hyperion, tem também a HW, super baratos em relaçao ao concorrente, gov bom e nunca vi queimando..tirando do euripedes...! Reza a lenda que os hobbywing nao rodam bem apenas com motores scorpion...mas tem os motores compass tbm que sao muuito fortes!
Abraço
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Turra
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Mensagem por Turra »

Agora estou usando 2 HW no T500 de 100A e no T600 150A, funcionando perfeitamente, deve ter uns 70 voos cada não chega a esquentar, e o preço vale a pena.
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Turra
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Mensagem por Turra »

Pessoal, seguem as cópias dos email trocados com a Castle Creation ou "Castle Cremation", após longos dias de espera sem retorno. O que eu acho mais absurdo é que após colocarem fogo em vários modelos pelo mundo a fora e causarem frustrações, desconforto e prejuízos ainda se acham no direito de serem irredutíveis. Enfim o onus da prova neste caso é invertido, cabe ao consumidor mandar NF, abrir sigilo de cartão de credito etc. Perdi a paciencia, mandei jogar no lixo deles. Trabalhei em uma montadora de autos e ela somente consegui ser a segunda colocado no mercado e por várias vezes a primeira, batendo a que até então era imbatível e soberba, oferecendo produtos de qualidade e respaldo ao cliente, sempre respondendo prontamente e dando assistencia. "Afinal o cliente sempre tem razão" VIVA A CHINA QUE LOGO VAI DOMINAR A INDUSTRIA E O COMERCIO". CUIDADO COM ESTES PRODUTOS NEM TODOS FUNCIONAM. É QUESTÃO DE SORTE!!!!!!!!!!!!

Seguem as conversas e o "ingres" é péssimo, afinal sou cliente deveria escrever na nossa lingua e eles que se virasem para traduzir.

Assunto Order No. No. 2***-4***-4***
DE: Turra
PARA: repairs@castlecreations.com

Quinta-feira, 1 de Março de 2012 9:47
Hi, Please inform check the status of a repair order service No. 2***-4***-4***

Thank you


Enc: Order No. No. 2***-4***-4***
DE: Turra
PARA: repairs@castlecreations.com

Segunda-feira, 5 de Março de 2012 10:49

----- Mensagem encaminhada -----
De: Turra
Para: "repairs@castlecreations.com" <repairs@castlecreations.com>
Enviadas: Quinta-feira, 1 de Março de 2012 9:47
Assunto: Order o. 2***-4***-4***

Hi, Please inform check the status of a repair order service No. 2***-4***-4***

Thank you.


complaint Order No. 2***-4***-4***
DE: Pedro Turra
PARA: support@castlecreations.com

Quinta-feira, 8 de Março de 2012 9:56
Hello

I understand that the department contact for the repair is not through this e-mail, but after sending three e-mail to the repair department so far got no answer, does anyone could give some attention to answering the questions, I'm annoyed at having lost my Trex 500 with MD500 fuselage of a failure of your product, and I'm more upset not to get attention for your company, after all I am customer of its products.
Order No. 2***-4***-4***Arriving at Castle Creation in February 28 as confirmation USPS.


thank you
__________________________________________________________________


DE: Rebecca Spillman
PARA: Pedro Turra

Quinta-feira, 22 de Março de 2012 16:30
Hi Pedro,
We have not processed your repair return. We will send an email as soon as we get this processed.
Thank You,
Rebecca Spillman
Castle Creations
Repair Department


On 3/8/2012 6:56 AM, Pedro Turra wrote:
> Hello
>
> I understand that the department contact for the repair is not through this e-mail, but after sending three e-mail to the repair department so far got no answer, does anyone could give some attention to answering the questions, I'm annoyed at having lost my Trex 500 with MD500 fuselage of a failure of your product, and I'm more upset not to get attention for your company, after all I am customer of its products.
> Order No. 2***-4***-4*** Arriving at Castle Creation in February 28 as confirmation USPS.
>
> thank you

__________________________________________________________________

De: Charles <charles@castlecreations.com>
Para: turra
Enviadas: Segunda-feira, 2 de Abril de 2012 12:18
Assunto: 85hv and phx ice 100 sent to repairs.

Dear,

Thank you for sending in a repair to Castle Creations.

We have received your 85hv unit and you phx ice 100. in front of us today. We can do a non warranty for the 85hv as it is over the one year warranty.. which would be 70.00 flat rate fee and we would auto upgrade you to either a phx ice 80hv version 2 or a 110hv. And also if you could send a receipt for the phx ice 100 then we can cover that for free. If you do not have a receipt then for 70.00 we can send a brand new phx ice 100 out.. Please contact us via email or phone 913-390-6939 ext2, to let us know how you would like to proceed. Thank you for your time and we will hold on this until we hear from you.


Sincerely,

Charles Chase
Castle Creations
Repair Department
(913)-390-6939 Ext.2
__________________________________________________________________

From: Pedro Turra
Sent: Tuesday, April 03, 2012 10:21 AM
To: Charles
Subject: Re: 85hv and phx ice 100 sent to repairs.

It´s unacceptable for me to pay more U$ 140,00 (one hundred and forty dollars) after lose my helicopter, that had cost more than U$ 1.000,00 (one thousand dollars), besides the Align MD500 fuselage, that became all burned. Add to that, two of my fingers got injuries when I tried to put out the fire, that was caused by your product.

I believed that Castle Creation had a lot of respect for the consumer, and also that your products would have a high quality, because its prices are elevate. However, this situation changes when we start to research in many forums all around the world and find many reports about Castle Creation´s products that caught on fire (Helifreak, RunRyder, e-voo, and others), and also complainings about the delay in obtain a reply by your enterprise, just like happened in my case.
34 (thirty-four) days had pass since the arrive of the product in the destination (according to the Postal Service´s information, in February, 28) until this e-mail return.
Here in Brazil, your enterprise completely lost the credibility, like it´s possible to verify, as example, in this forum with 19.900 (nineteen thousand and nine hundred) makers of helicopter models:http://evoo.com.br/forum/viewtopic.php?t=126193
Entreprises grow acting like Apple, with respect and fidelization of the consumers.I wait return from you, under penalty of adoption of the appropriate legal actions.
Respectfully.
Pedro Turra.
__________________________________________________________________
De: Charles Chase <charles@castlecreations.com>
Para: 'Pedro Turra'
Enviadas: Terça-feira, 3 de Abril de 2012 12:33
Assunto: RE: 85hv and phx ice 100 sent to repairs.



Dear,



I don’t think you understood me. I was just asking to see if you have a copy of the receipt for the ice 100 and the phx 85Hv.. Do you have a copy of the receipt for both showing that they were purchased within the one year warranty we have on all our units? If not then we can do a non warranty for you for the price I said in my last email. I am just trying to see if you have receipts.. If so then please by all means send those to me and I can cover you for free. I am going to try to help you as much as I can to a point. Please let me know if you have receipts for those units and if you could email those to me then I can take care of you..



Sincerely,



Charles Chase
Repair Clerk
Castle Creations, INC.
Phone : (913) 390-6939
Fax: : (913) 390-6164
E-Mail: charles@castlecreations.com
Web: www.castlecreations.com


From: Pedro Turra
Sent: Tuesday, April 03, 2012 2:39 PM
To: Charles Chase
Subject: Re: 85hv and phx ice 100 sent to repairs.



Hello

I do not have a ticket, were bought by a friend traveling to USA in July 2011. Have searched and not found

Respectfully

Pedro Turra.


De: Charles Chase <charles@castlecreations.com>
Para: 'Pedro Turra'
Enviadas: Terça-feira, 3 de Abril de 2012 17:24
Assunto: RE: 85hv and phx ice 100 sent to repairs.



Dear Pedro,



I can even use a bank statement or card statement from your friend if you can find that. Believe me I am trying to get this for you for free. But if you do not have proof of purchase, then I don’t know where or when you got these units and can only offer the non warranty for both of those. And that is 140.00. This is the deal I can offer you and it is Half off our retail price. If you do not wish to do this, then I can send those units back to you if you like. But at this point without a receipt we can only do a non warranty as this is our policy.. Please let me know and I will continue to help you out as best I can.



Sincerely,



Charles Chase
Repair Clerk
Castle Creations, INC.
Phone : (913) 390-6939
Fax: : (913) 390-6164
E-Mail: charles@castlecreations.com
Web: www.castlecreations.com


From: Pedro Turra
Sent: Tuesday, April 03, 2012 3:30 PM
To: Charles Chase
Subject: Re: 85hv and phx ice 100 sent to repairs.



I will not disturb more than my friend who was kind enough to bring me.
If not warranty, can discard it right there, no need to return to have to play on my junk.
I will never leave you or an acquaintance to buy Castle Creation products.

thank you


Dear Pedro,

Consider it done I will delete the order and dispose of the units.. And if you change your mind we can set that non warranty up again.. Have a great day.

Sincerely,

Charles Chase
Repair Clerk
Castle Creations, INC.
Phone : (913) 390-6939
Fax: : (913) 390-6164
E-Mail: charles@castlecreations.com
Web: www.castlecreations.com
fisiowilliam
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Mensagem por fisiowilliam »

sempre ouvi falar que os esc ice davam problemas, mas que o ice2 ja vem bem melhor e o indice de problemas no ice 2 ficou bem reduzido, é verdade isso, ou o ice2 tb é perigoso?
FCM
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Mensagem por FCM »

Para aqueles que ainda acreditam que existem sistemas seguros em 12S tá o meu Jive que queimou na segunda vez que foi ligado ainda durante a configuração de modos.
Se estivesse em voo teria tostado o Heli.
Como foi na bancada deu tempo para arrancar a bateria.

[]'s.

[img:6b8630e330]http://img694.imageshack.us/img694/9760/dsc03702g.jpg[/img:6b8630e330]
Goblin 700 - TREX 700E DFC
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Turra
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Mensagem por Turra »

[quote:9350fda757="FCM"]Para aqueles que ainda acreditam que existem sistemas seguros em 12S tá o meu Jive que queimou na segunda vez que foi ligado ainda durante a configuração de modos.
Se estivesse em voo teria tostado o Heli.
Como foi na bancada deu tempo para arrancar a bateria.

[]'s.

[img:9350fda757]http://img694.imageshack.us/img694/9760/dsc03702g.jpg[/img:9350fda757][/quote:9350fda757]

Caro colega quantos relatos de queima de Jive conhecemos, ou tem relatos no mundo? Isso sim foi azar, mas nos Castle é só colocar no Google e vai se asustar.
Castle Creation, nunca mais, never more, e fogo na certa!
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